Proč nebudu volit @top09cz? Protože si také kladu tyhle otázky.

1. Proč mám věřit těm, kdo nás až doteď aktivně zadlužovali, když mluví proti zadlužování? ČR měla 11 rozpočtů plánovaných jako deficitní, z toho Kalousek dva sám sestavoval a u 7 hlasoval pro. Některé z nich prošly o jediný hlas, čili měl možnost je zastavit.

2. Kalouska vymetli od Lidovců kvůli tomu, že chtěl s Paroubkem sestavit vládu podporovanou komunisty. Proč mu mám dneska věřit, když mluví proti Paroubkovi a komunistům?

Občas jsem si taky říkal, že bych možná měl volit „menší zlo,“ aby můj hlas nepropadl. Ale než dělat kompromisy se svým svědomím a volit větší zlo (VV) nebo někoho, kdo už u moci byl a nijak dobře se při tom nezapsal, raději zariskuji. Třeba nás takových nakonec bude víc, než těch pět procent. Když si vybavím, kolik lidí jsem poslední dobou slyšel váhat úplně stejně – rádi by volili Svobodné, ale bojí se, že jejich hlas propadne – kdybychom se na tyhle pětiprocentní obavy vykašlali všichni, tak je do Sněmovny dostaneme.

Ačkoli se obvykle nedám snadno do něčeho ukecat, musím říct, že poslední pochyby, které jsem ohledně svého rozhodnutí měl, rozptýlil nedávno Petr Mach pouhými několika velmi dobře volenými slovy: „Pokud budeme volit menší zlo, bude vyhrávat pořád jen zlo.“

Nejenže je to pravda sama o sobě, ale ještě k tomu ji řekl řekl člověk, kterého bych z mnoha důvodů velmi rád ve Sněmovně viděl.

Takže já už mám jasno, koho budu volit. A ať máte jakékoli preference, bylo by skvělé, kdybyste se ve volbách všichni vyhnuli těm stranám, které už v Parlamentu jsou teď. Na situaci, ve které teď jsme, mají všechny svůj podíl.

Příspěvek byl publikován v rubrice In Czech. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Proč nebudu volit @top09cz? Protože si také kladu tyhle otázky.

  1. bver napsal:

    Skvěle napsáno!Předpokládám, že se tu vzápětí vzedme mohutná vlna kritiky založená především na argumentech typu 1. "proč nevolit Klausovce a laissez-faire fanatiky" a 2. "proč nevolit hazardéry se sociální solidaritou". Nechť.Přiznám se, že Kalousek a další lidovci (Severa) jsou pro mne, skororozhodnutého voliče TOP09, také jen těžko polknutelným soustem.Čili: Ať si říká kdo chce co chce, svobodni.cz jsou pro liberální voliče celkem lákavou "volbou srdce" — i když se pravděpodobně rozbijou o 5% skálu, proč si nedopřát ten luxus a nevolit právě tuto malou stranu?

  2. vitsoft napsal:

    Jak lvové bijem o skálu, vždyť jednou ona prasknout musí a spadnout na dno močálu. A pokud se snad nerozlomí, i přesto volím dle svědomí. Rád tento luxus dopřeju si.

Komentáře nejsou povoleny.