Jak mě znovu zklamaly parlamentní strany

Přiznávám – jsem zklamán. Ne, že bych čekal od poslanců zamítnutí nesmyslu s přimícháváním tzv. biopaliv do nafty a benzínu – Babišovo „lobování“ jistě nenechalo velký prostor nějakému zdravému rozumu – jen jsem tak trochu naivně doufal, že když už Liškovi Zelení tak moc dávají na odiv, jak jsou čistí, že se aspoň v tomto případě tak nějak demonstrativně nenechají koupit. Hmm…

Určité naděje jsem také vkládal do těch několika reprezentantů TOP 09 ve Sněmovně – a byl jsem zklamán asi ještě víc. Narozdíl od Zelených, u nich bych byl čekal logické, analytické myšlení a konzervativní, racionální přístup. Zase chyba.

Překvapením naopak pro mě bylo hlasování osmnácti poslanců ODS (a čtyřech nezařazených), kteří se aspoň v tomto případě koupit nenechali. To se však nedá říct o současném vedení ODS. Mimochodem, byl jsem upozorněn, že většina z těch osmnácti zodpovědných poslanců ODS už nekandiduje, takže možná je Babiš prostě při nakupování hlasů jen vynechal.

Co to vypovídá o stranách, které dnes reprezentují voliče v české Poslanecké sněmovně? Především to, že už je tam nechci. Ani jednu. Přestože se ve spoustě otázek shoduji s několika jednotlivci, bojím se, že ani ti nejsou čistí. Přinejmenším způsob, jakým se po minulých volbách drali k moci za cenu zoufalých kompromisů, mě vůbec neláká. (Chápu potřebu kompromisů v politickém systému vzniklém z poměrného volebního systému, ale vzdát se zásadních bodů programu a ustoupit podstatně menším partnerům naprosto nepoměrným způsobem, jako to udělala ODS v roce 2006, to už není nic pro můj žaludek.)

Asi před třemi týdny jsem si konečně ujasnil, že v těchto volbách už nebudu volit zlo. Ani menší, ani větší. Budu volit tak, jako kdyby žádný pětiprocentní limit neexistoval. Budu volit tak, abych se sám před sebou nemusel stydět, komu jsem to do Parlamentu pomohl.

Přál bych si, aby se takto zachovali i ostatní voliči.

NEVOLTE ZLO! NEVOLTE SOUČASNÉ PARLAMENTNÍ STRANY!

Nestojí to za to…
Příspěvek byl publikován v rubrice In Czech se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.