Odbory své místo možná mají, stávky ale ne. (komentář ke článku od @SemSuchar)

Myslel jsem si, že odbory jsou přežitkem, ale možná jsem jen ovlivněn tím, že vidím, jak odborářští fýrerové odbory zneužívají k politickému nátlaku. Dobře, po přečtení tohoto článku jsem ochoten váhavě připustit, že odbory mají své místo tam, kde pracují samí poloidioti, neschopní hájit svá zákonná práva před zlým zaměstnavatelem s pomocí soudů sami. Tam je jistě třeba, aby někdo znal práva zaměstnanců a s případnou pomocí soudů je dokázal hájit a tuto roli klidně mohou plnit odbory.

Co ale naprosto odmítám, je vydírání. Stávka není nic jiného, než forma vydírání, a to už do civilizované společnosti ve 21. století skutečně nepatří. Nejde jen o tu úplnou zhovadilost, totiž politické zneužití stávky proti řádně demokraticky zvolené vládě, které za stávku (bez opory v zákoně nebo v Ústavě) vydávají odboráři. Jde o jakoukoli stávku.

Pokud se někomu nelíbí jeho plat nebo pracovní podmínky, které si dojednal se zaměstnavatelem ve své pracovní smlouvě, ať si najde jiné zaměstnání nebo začne sám podnikat. Jít za zaměstnavatelem a říct, hele vole, mně už se nelíbí, co jsem si s tebou dohodl, naval prachy jak já chci, nebo ti tu můj gang způsobí pořádnou škodu, je hnus, hnus a jenom hnus.

Není třeba zákonem zpřesňovat právo na stávku, stejně, jak se prokazuje, odboráři žádné zákony nerespektují. Je třeba odstranit z Listiny základních práv a svobod jakoukoli zmínku o právu na stávku. Nakonec to stejně v zájmu přežití západní civilizace udělají všichni, ale projednou bychom mohli být v čele pokroku my.

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice In Czech. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.