Končím s @RaiffeisenCZ a hledám si novou banku. Poradíte někdo jakou?

Do pomyslného poháru mé trpělivosti dnes dopadly další dvě kapky a pohár přetekl. Nejdřív jsem zjistil, že z iPhone se už přes rb.cz nedostanu na standardní stránky eKonta, ale na nějakou zhůvěřilost, určenou zřejmě ještě pro WAP. Naštěstí přímý přístup na klient[1234].rb.cz stále funguje jak má. Respektive vlastně nefunguje. Zhruba od půl jedné do dvou jsem se dnes marně snažil přihlásit, abych mohl provést celkem urgentní platbu. A dozvěděl jsem se, že se můžu jít vycpat, protože to Raifce nefunguje.

Asi bych to nijak neřešil – přece jen každý má právo na občasný drobný nedostatek; pokud někdo tvrdí, že mu vždy vše za všech okolností funguje, jak má, tak buď lže, nebo nikdy nic neprogramoval. Nicméně dnešní #fail je vyvrcholením dlouholeté neschopnosti Raiffeisenbank zareagovat na podněty zákazníků, na měnící se prostředí na trhu a zajistit služby, odpovídající oprávněným očekáváním klientů. Tak například:

  • Dodnes není možné přímo z eKonta získat elektronickou cestou výpis všech transakcí za určité období ve formátu, který by se dal dále zpracovat (např. v CSV, XML, JSON nebo YAML),
  • aplikace SIM Toolkit, používaná pro autentizaci uživatelů a autorizaci transakcí, nejspíš nikdy neprošla testováním použitelnosti, pokud ano, nebyl na jeho výstup brán zřetel,
  • prohledávání transakcí je navrženo tak mizerně, že jeho autor by si zasloužil viset (musíte si vytvořit tzv. „předmět“, počet předmětů hledání je limitován na max. 30, každému předmětu můžete přiřadit ikonku s písmenkem a hledání se zahájí tak, že zase jinde – na úvodní stránce bankovnictví – najdete mezi devětadvaceti jinými tu správnou ikonku s písmenkem a kliknete na ni; aby toho nebylo dost, ani nemůžete hledat podle popisů transakcí, jen podle čísel účtů a jejich výše),
  • Raiffeisenbank už čtyři roky ignoruje existenci chytrých telefonů a rostoucí nároky uživatelů na jednoduchost, rychlost a přímočarost jejich používání,
  • reakce na cokoli je extrémně pomalá; muset čekat několik sekund (a někdy, třeba dnes, i několik minut) na přihlášení, přepnutí účtu či výstup z prohledávání jednoho účtu, když za stejnou dobu můžu např. s pomocí Google několikrát prohledat skoro celý Internet, mě nijak netěší,
  • a konečně, ať je to také o penězích, úroky na běžných i na spořících účtech jsou, slušně řečeno, směšné, zatímco poplatky nejsou směšné ani trochu.

Tohle má být banka „inspirovaná klienty?“ Tohle je třetí „nejdynamičtější banka roku“? Tohle je bankovnictví, oceněné počtvrté za sebou titulem „účet roku?“ To je výsměch! Dlouhá léta jsem všechny nedostatky víceméně toleroval, ostatně ani jsem neměl moc na vybranou. Nejdřív eBanka neměla konkurenci, pak dlouho byla příslovečným jednookým mezi slepými a zároveň také jediná, která uspokojivě fungovala prakticky v jakémkoli prohlížeči. Bohužel, pod kuratelou Raiffeisenbank se stala také dokladem toho, že nedostatečná konkurence vede nevyhnutelně ke stagnaci. A dnes jsem si řekl, že už to tolerovat nebudu.

Takže, přátelé, hledám novou banku. V optimálním případě bych potřeboval následující (i když vzhledem k tomu, jak moc mě Raifka poslední dobou štve, možná bych něco z toho oželel):

  • přijatelnou úroveň zabezpečení; tj. přihlášení i autorizaci transakcí s pomocí dvoufaktorové autentizace a pokud možno také šifrování komunikace mezi bankou a klientem,
  • účet s podporou více měn, popř. více účtů v různých měnách v rámci jednoho přihlášení do systému,
  • internetovou platební kartu s možností rychlé změny limitu,
  • platební karty automaticky preferující stažení prostředků v měně transakce, mám-li v dané měně na účtě dost peněz, a automatickou konverzi z CZK, pokud dost peněz v měně transakce nemám,
  • možnost snadno přecházet mezi osobním a firemním účtem,
  • možnost požadovat autorizaci transakcí na firemních účtech více osobami, popř. několika částečně se překrývajícími množinami osob,
  • plně funkční mobilní rozhraní (buď webové rozhraní optimalizované pro iPhone nebo aplikaci),
  • snadné a rychlé prohledávání transakcí, vč. možnosti uložit si nelimitovaný počet předdefinovaných hledání,
  • možnost použít vyhledanou platbu jako vzor pro novou platbu
  • a nechci Fio – banka, která se spustila s Paroubkem, moje peníze fakt neuvidí, ani kdyby to znamenalo, že musím zůstat u RB.

Měli byste někdo nějaké doporučení, popř. komentář? Máte někdo zkušenosti s přechodem k jiné bance a s převáděním existujících inkas a trvalých plateb, jak je inzerují některé nové banky? Předem děkuji za rady i za případné retweety.

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice In Czech se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Končím s @RaiffeisenCZ a hledám si novou banku. Poradíte někdo jakou?

  1. René Stein napsal:

    Jsem zvědav na výsledek.Z trojice bank, kterou používám – ČS, mBank, Air Bank by zcela nevyhověla ani jedna,

  2. pebrou napsal:

    Zrovna Fio banka splňuje IMHO všechno, vyjma bodů "internetovou platební kartu s možností rychlé změny limitu" a "uložit si nelimitovaný počet předdefinovaných hledání".Navíc má killer feature navíc – každý si může sám přes internetbanking zakládat další "podúčty", které mají normální číslo účtu a jsou adresovatelné z jiných bank. Vypadá to jako blbost … ale pak člověk zjistí, že si na každou větší akci zakládá další účet, aby v tom měl pořádek…

  3. bjeta napsal:

    doporučuji FIO

  4. banterCZ napsal:

    Jsem od začátku u mBank. Neumí sice všechno, ale mně to stačí. Jediný kiks byl s neudělením úvěru. Tak jsem zvědavý, jak se pochlapí s hypotékou.

Komentáře nejsou povoleny.